poniedziałek, 10 lipca 2017

"Sprzedana" wyzwanie czytelnicze

Moi drodzy :)

Dawno mnie tu nie było, ale u mnie jeszcze do piątku trwają egzaminy. Nie mogę się już doczekać godziny 13 w piątek, kiedy będę już po i będę w weekend mogła zabrać się za robótki. 

Dziś przychodzę do Was z książką jaką udało mi się przeczytać pomiędzy nauką do egzaminów. 
Jest to książka autorstwa Sophie Hayes "Sprzedana"





Na odwrocie książki możemy przeczytać:

Sophie miała dwadzieścia cztery lata, kiedy pojechała do Włoch odwiedzić chłopaka – swojego dobrego przyjaciela. Spędzili razem romantyczny weekend i Sophie uwierzyła, że to miłość jej życia. Ale kiedy powiedziała, że musi wracać do Anglii, wszystko się zmieniło. Uroczy i troskliwy Kas pokazał swoją prawdziwą twarz: brutalną i cyniczną. I poinformował ją, że będzie dla niego pracowała. Na ulicy...
- Właśnie po to tu jesteś – powiedział wyraźnie, jakby tłumaczył coś dziecku opóźnionemu w rozwoju. – Żeby pomóc mi spłacić ten dług. Znajdę ci miejsce do pracy – na ulicy. Chyba każdy chętnie by się tak poświęcił dla kogoś, kogo kocha.
Pierwszej nocy miała dziesięciu klientów. Potem „pracowała” bez przerwy, siedem dni w tygodniu, po trzydzieści razy dziennie. Jeśli nie dość zarobiła, była okrutnie karana. Nie mogła uciec, Kas zapowiedział, że jeśli to zrobi, zabije jej młodszych braci. Wiedziała, że nie żartuje...
Wykorzystywana, gwałcona, bita i poniżana Sophie spędziła sześć miesięcy w piekle. Ale znalazła siłę, by wyrwać się z zaklętego kręgu strachu i przemocy. Musiało jednak minąć kolejnych pięć lat, żeby przestała oglądać się przez ramię, poczuła się bezpieczna i opowiedziała o tym, co przeżyła – żeby żadna dziewczyna nie powtórzyła jej losu współczesnej niewolnicy.

Chciałam się z Wami podzielić spostrzeżeniami na temat tej książki bo mnie osobiście ona bardzo wstrząsnęła i uświadomiła że w dzisiejszych czasach coraz więcej jest takich sytuacji, kiedy źle ulokujemy swoje uczucia, a potem boimy się mówić komuś o tym co nas gryzie i twierdzimy, że tak poprostu musi być i nie może być lepiej. Bohaterka książki a zarazem autorka jest w bardzo podobnym wieku do mnie i czytając tą książkę zastanawiałam się czy ja bym podobnie postąpiła i wyjechała za miłością nie myśląc o tym co mnie tam czeka... Ogólnie książkę bardzo polecam. Ja pochłonęłam ją w 2 wieczory :)

A wy czytaliście tą książkę? Jakie odczucia macie po niej?

Pozdrawiam Was :) 
Mam nadzieję że następny post będzie robótkowy :)

9 komentarzy:

  1. Niestety nie czytałam jej, ale zachęcająco wygląda. Tym bardziej, że miałam okazję badać naukowo zjawisko handlu kobietami. Zdecydowanie muszę po nią sięgnąć :)
    Powodzenia na egzaminach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurzę... Mną wstrząsnął już sam opis, nie wiem, czy dałabym radę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam tej książki. Przykre, że takie rzeczy dzieją się każdego dnia. Powodzenia na studiach :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze nie wiem czy przeczytałabym tą książkę... Tematyka ciekawa ale obawiam się, że za bardzo bym ją przeżywała tym bardziej, że wydarzenia są prawdziwe ...

    Niestety w imię miłości wiele ludzi nie myśli racjonalnie i, to nie ważne czy ma się 20 czy 50 lat ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Powodzenia w egzaminach! Samych piątek życzę!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, kilka lat temu. Tematyka straszna, ale warto co jakiś czas sięgnąć po coś z tego klimatu - ku przestrodze.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa książka. Czytałam jeszcze z takich tematów "Napiętnowana"- polecam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam i serdecznie polecam osobom, które lubią książki na faktach. Zachęcam również do innych pozycji z serii "Moja historia".

    OdpowiedzUsuń