Google+ Followers

niedziela, 22 stycznia 2017

"Arabska żona" - wyzwanie czytelnicze

Moi Kochani

W tym roku zapisałam się na wyzwanie czytelnicze u Ani Jacewicz i od razu zabrałam się do czytania. Na pierwszy strzał poszła książka, którą wszyscy mi polecali czyli "Arabska żona"





Jak pisze autorka: Wstrząsająca historia młodej kobiety, która poślubiła muzułmanina.

Dorota, uczennica szkoły średniej, poznaje Ahmeda, w którym zakochuje się bez pamięci. Jej najbliższe otoczenie nie kryje swojego negatywnego nastawienia do tego związku, mimo to młodzi spotykają się dalej. Kiedy dziewczyna zachodzi w ciążę, Ahmed ją poślubia.

Po pewnym czasie wyjeżdżają do jego rodziny. Tam ukochany, dotychczas niewidzący świata poza swoją Docią, pokazuje prawdziwe oblicze – znika na całe dnie z domu, nie interweniuje, gdy kobiety z jego rodziny dręczą żonę, okazuje się zazdrosny, nie stroni od rękoczynów. Dorota wiele znosi dla swojej miłości, w pewnym momencie jednak nie wytrzymuje…

„Arabska żona” to kwintesencja ponad dwudziestoletnich kontaktów pisarki z krajami muzułmańskimi, efekt studiów i badań, doświadczeń własnych oraz zasłyszanych opowieści. W swoich bohaterach oraz ich losach autorka skompilowała wiele ludzkich historii, umiejscawiając je w kokonie literackiej fikcji.

Jakie są moje odczucia po przeczytaniu tej książki?
Książkę czyta się w sposób łatwy, bardzo wciągający. Oprócz ciekawych losów bohaterki książki poznajemy także kulturę arabską i codzienność ludzi mieszkających tam. 
Ogólnie książkę bardzo polecam do przeczytania :)
"Arabska żona" jest pierwszą częścią. Całość składa się z 4 części. Na pewno postaram się wszystkie przeczytać i zdać wam relację z nich :)

Pozdrawiam i napiszcie jeśli czytałyście tą książkę swoją refleksję :)

13 komentarzy:

  1. To zupełnie nie moja tematyka, jeśli chodzi o książki. Ja bardzo Ci polecam książkę pt. "Ósme życie. Dla Brilki t.1". Nie można się od niej oderwać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czytałam Arabską zonę i nie powiem że mi sie nie podobała, chociaż za dużo tam wątków jak na jedna kobietę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna książka. Czytałam całą serię i polecam.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. O proszę, mojej mamie się spodoba jak jej podsunę :) Ona uwielbia takie klimaty, ja natomiast zupełnie w drugą stronę: kryminały, thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię tą sagę, jestem moją ulubioną. Losy bohaterów są ciekawe i wciągające.
    Cała saga ma 5 tomów, a w tym roku w maju ma ukazać się 6 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam tej książki.. Ale słyszałam że tego typu książki, ostrzegają inne kobiety przed wyjściem za araba.. Choć szczerze powiedziawszy nie zawsze musi być tak jak inni mają..
    Powracając do książki jest ciekawa.. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki za recenzję. O książce już słyszałam, więc pewnie zajrzę.
    A tak przy okazji, to od czasu do czasu słychać o tego typu historiach, co jakoś nie zniechęca następnych. Choć oczywiście nie zawsze tak musi być...
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam o tej książce, ale jakoś do tej pory jeszcze po nią nie sięgnęłam, ale muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam jej jeszcze, chociaż słyszałam o tej książce. Dzięki a recenzję. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. po pierwsze- uwielbiam ksiazki o takiej tematyce:) po drugie- seria T. Valko jest absolutnie pierwszorzędna:) Przeczytałam jednym tchem:) Uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  11. super książka, przeczytałam całą serię i bardzo mi się podobała

    OdpowiedzUsuń
  12. mam na półce... i czeka na przeczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Po takim opisie, aż chce się poczytać :)

    OdpowiedzUsuń