niedziela, 7 stycznia 2018

Wyzwanie czytelnicze - Światło w cichą noc

Kochani

Dziś przychodzę do Was z książką, którą pochłonęłam w ostatnie dwa dni. Jest to książka którą już dawno powinnam przeczytać - najnowsza powieść Krystyny Mirek "Światło w cichą noc" 


Na odwrocie książki można przeczytać:

Trwają przygotowania do świąt. Na osiedlu położonym na obrzeżach Krakowa lśnią tysiące świateł. Tylko dwa domy stoją ciemne. Przedwojenna willa i niewielki budynek obok niej.
Antek Milewski wraca do domu po latach. Zostawia za sobą porażkę życiową i chce zacząć wszystko od nowa. Kiedy przekracza próg starej willi, wracają dawne wspomnienia. Zaczyna rozumieć, że nie odnajdzie spokoju, dopóki nie rozwiąże tajemnicy z przeszłości. Dlaczego kochający ojciec nagle porzucił żonę i sześcioletniego syna? Czemu nigdy nie próbował naprawić błędu?
W małym jednorodzinnym domu nie obchodzi się świąt Bożego Narodzenia, bo kojarzą się z tragicznym wypadkiem. Magda Łaniewska i jej dwaj bracia zawsze wtedy wyjeżdżają do ciepłych krajów. Ale tym razem staną przed wielkim wyzwaniem. Będą musieli zorganizować prawdziwą Wigilię.
Nie wszystko pójdzie zgodnie z planem. Nie każdy człowiek okaże się wart pokładanego w nim zaufania. Jednak w magiczną noc światła zapalą się nie tylko w dwóch uśpionych domach, ale też w sercach ich mieszkańców.

Moje odczucia po przeczytaniu tej książki:
Książka jest idealna na zimowe wieczory, kiedy to człowiek zastanawia się nad sensem życia. Na chwilę można się zatrzymać i zatopić  w tej lekturze. Ksiązka mówi o przemijaniu i o tym że w pewnym wieku każdy musi rozliczyć się z przeszłością. Nie można się oszukiwać iż jest wszystko ok i uciekać od problemów gdyż kiedyś trzeba będzie przed nimi stanąć. Książka pokazuje także iż nie można wszystkim wierzyć i od razu zapraszać ich do swojego życia bo można się nieźle zawieźć. Czasem warto zauważyć osoby które mieszkają najbliżej. 
Książka napisana jest lekkim językiem, jednocześnie ukazując problemy które każdego mogą dotyczyć. 

Polecam bardzo serdecznie i już nie mogę się doczekać kolejnej części przygód Magdy i Antka która pojawi się już w lutym :)

Moja ocena: zdecydowanie 10/10

Pozdrawiam cieplutko i zapraszam na blog www.wspolczesnabiblioteka.blogspot.com :)

8 komentarzy:

  1. W ciągu ostatnich paru dni widze już drugi raz tą książkę. Muszę zapytac o nią w swojej ubogiej bibliotece-wcześniejszą miałam bardzo bogatą a teraz moja nowa bibliotekarka nie zna np C. Lackberg. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Justynko przyznam nie czytałam jeszcze ale mnie kusi. Jest u mnie na liście, a raczej w kolejce. !
    Pozdrawima

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się w 100% też ją szybko pochłonęłam:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa pozycja, chętnie bym przeczytała. Muszę jej poszukać. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę czytałam. Jakoś nieszczególnie do mnie przemawia;<
    A szkoda!
    Jednak gdybym wcześniej przeczytała twoją recenzję, myślę, że sięgnęłabym po nią chętniej !

    Pozdrawiam

    https://zapiski-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Zgadzam się Justynko z Twoją oceną.. Książka bardzo ciekawa..;) Pozdrawiam

    สมัคร D2BET

    OdpowiedzUsuń
  7. It’s really a great and helpful piece of information. I am happy that you simply shared this helpful information with us.

    ดูหนัง

    OdpowiedzUsuń